Dyrehold opg A

 Mål for dyreholdet opg A. 

1. Vælg en bruger/borger gruppe 
Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodese? Inddrag den læste litteratur.
- Vores målgruppe til vores dyrehold er unge med udviklings vanskeligheder 


2. Hvilke mål er der for bruger/borger gruppens læringsudbytte? 
- Målet med dette er at, de unge skal med hjælp fra pædagogen få en ansvars følelse og kunne skabe empati. Målet er ydermere at fremme og udvikle barnets/unge sociale kompetencer. 

3. Hvordan skal dyreholdet placeres og indrettes med henblik på brugernes oplevelses- og læringsmuligheder? 
- Kanin buret skal placeres let tilgængeligt for de unge. Her skal vi også tænke over, at det skal kunne ligge i en højde, hvor alle kan nå og de som sidder i kørestol. Her kunne det med fordel laves nogle piktogrammer over, hvad der er i buret, hvad børnene skal eller hvad kaninerne spiser. 


4. Hvilke naturfaglige begreber kan dyreholdet give anledning til at introducere/bearbejde? 
- Jord til bord koncept. 
- Naturvidenskabelige kompetencer: 
Undersøge: (Hvad er det vi ser, har den øjne, hvis ja hvor mange)
Kommunikerer: (Her kan der kommunikeres over hvad der er undersøgt). 
Eksperimenterer: (Hvad spiser og drikker de)? 
Planlægge: (Vi vil planlægge vores dyrehold, med dyr, bur og mad inden de ankommer). 

5. Hvilke tegn på læring, vil I kigge efter?
- Vi ønsker at se borgergruppen tage mere ansvar jo længere tid, vi har haft kaninerne i
- Vi ønsker at se dem indbyrdes være sociale og kommunikerer 
- Vi vil se om de unge tager intiativ til at komme ud og passe kaninerne. 



Vi vil bruge figuren til at kigge på tegn



Kilde: Didriksen, U. (2008). Hvor får børn deres dyreopfattelser fra ?. I: Er dyr til børn - er børn til dyr. (s.27-31). Skoletjenesten Zoologisk Have.

Grundbogen for Natur og udeliv.


Kommentarer

Populære opslag