Dyreholds opgave D

 OPGAVE D  afleveres på bloggen fredag (label / etiket: dyrehold)

Dokumentation og formidling 

13. Beskriv hvordan I vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/brugergruppens læringsudbytte? 


  • Vi vil under vores aktivitet med Fjordskolen skrive observationer og refleksioner ned. Mellem første og anden gruppe vil vi tale om hvordan det er gået og om der skal laves ændringer, dermed en delkonklusion og evaluering.

  • For at se, om børnene på Fjordskolen har fået noget ud af vores aktivitet med kaninerne, kunne man tage fat i dem efterfølgende. Dette kunne man gøre for, at høre om børnene har snakket om kaninerne


  • For at se kaninernes udvikling, vil vi begynde at veje dem, for at se en ren fysisk udvikling ift. størrelse og slagtning. Dertil vil vi lave et skema med dato og vægt. 





14. Hvordan stilladsere læreprocessen? (piktogrammer, iagttagelsesskema, bestemmelses ark, vendespil, modeller mm.)


  • For at formidle aktiviteten til børnene på Fjordskolen bruger vi piktogrammer. Det gør det overskueligt for dem, som hjælper med at holde fokus og koncentration under aktiviteten. 

  • Man kunne lave kaniner af modellervoks, for at snakke om kaninernes fysiske træk.

Kommentarer

  1. Hejsa - I må meget gerne tænke ovenstående svar udover den ene dag på Fjordskolen - altså hvordan stilladsere læreprocessen i en institution (med jeres valgte målgruppe), hvor kaninholdet er en del af institutionens daglig dag. Forestil jeres eksempelvis at kaninerne har været på institutionen et halvårs tid - hvordan sikrer I at brugerne stadig synes det er spændende og er en del af den daglige pasning?
    Venlige hilsner
    Ida

    SvarSlet
  2. PS - tag fat I mig, hvis I vil have hjælp til at ændre farven bag teksten ;-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag